Hoppa till sidans innehåll
22029 False
    Huvudsponsor
    18931 True
      Huvudsponsor
      22545 True
        Huvudsponsor
        23255 False
        Huvudsponsor
        22014 False
          Huvudsponsor
          8167 False
            Huvudsponsor
            5982 False
              Huvudsponsor

              USM 2020

              2019-06-30 13:48

              I september startar USM 2019-20 - något vi alla ser fram mot. Inom kort återkommer vi och presenterar gruppindelningarna. Webbsändningarna av alla steg i USM har varit ett härligt lyft och vi hoppas på ännu fler sändningar i år. Årets USM-färg blir grön och här hittar du regler för användandet av logotypen.

               

              Livesänd ert USM-arrangemang via Solidsport och tjäna pengar till klubben.

              SolidSport och Svenska Handbollförbundet inledde förra hösten ett omfattande samarbete för att synligöra en större del av svensk handboll. Bland annat sändes finalspelet i USM, SverigeCupen, SM i beachhandboll och ligalagets landskamper live på SolidSport.

              Genom samarbetet ges också varje arrangör av grupperna i de olika stegen av USM möjligheten att livesända sitt USM-event. Det här är ett utmärkt sätt att sprida handbollen men också ett sätt att tjäna pengar till klubben. 

              Förutsättningarna är enkla. Det som krävs är en ipad/surfplatta alternativt en iphone/android telefon med tillhörande stativ samt en stabil internetuppkoppling i hallen. 

              Hör av er direkt till Niklas Isander på SolidSport, projektledare för livesändning för USM Steg 1-4, så hjälper han dig vidare. 

              E-post: nisander@solidsport.com

              Tel: 070-231 95 08   

              Lär dig mer om Solidsport här >>

              Läs mer om samarbetet här >>

               

              Regler och rättigheter kring användandet av logotypen för Ungdoms SM.

              Ungdoms SM, förkortat USM, ofta använt tillsammans med benämningarna för de sex olika klasserna: U18 (F18 och P18), U16 (F16 och P16) och U14 (F14 och P14) samt med benämningar för de olika omgångarna/stegen i tävlingen/turneringen: Steg 1, Steg 2, Steg 3, Steg 4 och Finalspelet.

              Regler och rättigheter för användning av handbollens USM-logotyp.
              • Svenska Handbollförbundet (SHF) äger samtliga rättigheter till varumärket och logotypen, USM i handboll (visas nedan). Icke kommersiell användning är fri för SHF:s medlemmar, med undantag enligt nedan, i syfte att marknadsföra och profilera USM-tävlingarna. Rättigheterna gäller i sociala medier, i websändningar, på brevpapper, i annonser, affischer, matchprogram o dyl. 

              • All användning som är kopplade till eller syftar till att förstärka och/eller profilera enskilda företag, organisationer eller verksamheter som inte är officiella partners eller sponsorer till USM-tävlingarna skall godkännas av SHF. SHF förbehåller sig rätten att neka till användning av logotypen.

              • Logotypen finns i flera utföranden såsom exempelvis i specialutförande inför Finalspelet. Regelverket omfattar alla varianter.

              • Grupparrangörerna i de olika stegen skall presentera arrangemanget och tävlingarna utifrån USM-logotypen.

              • Medlemmarnas rättigheter omfattar EJ tryck på merchandiseprodukter såsom på kläder, kepsar, handdukar, halsdukar eller andra produkter såsom presentartiklar och souvenirer osv.

              • Finallogotypen får EJ produceras av någon annan än SHF eller någon av rättighetsinnehavarna av tävlingsårets finalarrangemang.

              • USM-logotypen får EJ användas på ett sätt som kan tänkas vilseleda eller förvilla kring begreppen om vem som äger, organiserar och är avsändare av USM-tävlingen eller vad det gäller ursprung för profil, varor eller tjänster, gällande sponsring och stöd av USM-tävlingarna.  

              • USM loggan får EJ:

              • imiteras eller anpassas och/eller kompletteras med egna budskap eller slogans,
              • placeras på en komplicerad eller mönstrad bakgrund,
              • användas med reflexeffekter eller gradienter på logotypen,
              • animeras eller ändras i form, vinklas eller roteras,
              • kontureras eller ändras i färgerna eller såsom att färglägga bokstäverna ”USM” i logotypen,
              • placera text på logotypen en bild inom logotypen.

              •  USM-logotypen använder vi gemensamt för att presentera tävlingarna i de olika stegen. Logotypen ska hållas fri från konkurrerande text, bilder och grafik genom att lämna ett tomt utrymme på minst 20 procent av logotypens aktuella storlek på alla fyra sidorna runt logotypen.

               • Logotypen skall inte placeras på färgade, mörka eller komplicerade, mönstrade bakgrunder som gör att den inte framträder tydligt.

              Kontakta Therese Bringefors, therese.bringefors@handboll.rf.se för att få logotypen i eps-format.

              Uppdaterad: 2019-07-04 14:21
              Skribent: Therese Bringefors

              Fler nyheter

              Missade du USM?

              2019-05-06

              Lugn, nu kan du köpa reprispaketet och se allt…

              Tack och välkomna åter

              2019-05-05

              Helgen 3-5 maj i Uppsala blev en fantastisk och…

              Summering av söndagen i USM 2019

              2019-05-05

              läkjgkgj

              Finalklart i F14- och P14-klasserna

              2019-05-04

              På lördagskvällen blev de första fyra…

              Huddinge till F14-semi när fredagen avslutades

              2019-05-03

              F14-klassen var sist ut när fredagens spel…

               
              Svenska Handbollförbundet
              Box 11016
              100 61 Stockholm
              Telefon: 086996000