Hem / Tävling / Matchändringar

Matchändringar

Matchändringar görs från säsongen 2021/2022 i handbollens tävlingssystem TA. Nedan följer hur det går till att göra en matchändring i TA och vad ni ska tänka på, samt information om kostnad för matchändringar.

Ni hittar manual för att göra matchändring i TA HÄR och hittar en instruktionsfilm HÄR.

Matchändring steg för steg

  • Flyttande lag kontaktar motståndarlaget/motståndarföreningen och kommer överens om ny speldag/tid/plats.
  • Ansökande förening loggar in i TA och "ansöker om matchändring" enligt manual/film ovan.
  • Motståndare godkänner matchändring genom föreningens officiella e-postadress eller via föreningens inloggning i TA systemet.
  • När motståndare godkänt matchändringen i TA systemet, godkänner sedan HF Syd ändringen.
  • När både motståndarlaget/föreningen och HF Syd godkänt matchändringen skickas bekräftelsemail till inblandade föreningar.

Vid ändring av sammandrag (3 eller i vissa fall 4 matcher) skickar ni med fördel istället ett mail till oss då det inte är smidigt att ändra ett helt sammandrag via matchändring i TA,
Ett mail som innehåller följande information:

    • Matchnummer på alla matcher i berört sammandrag
    • Serie
    • Ordinarie nu planerad speltid för alla berörda matcher i aktuellt sammandrag
    • Ny fakta om matchen, dag, tid och arena på alla matcher som ingår i flytten
    • Varför flyttades matcherna
    • Vilken förening är det som vill ändra
    • Vilka personer har kommit överens om ändringarna

Skicka mailet till This is a mailto link eller This is a mailto link

VIKTIGT!
Matchändring i TA ska inte användas till att ställa in/skjuta upp matcher utan ska enbart användas när det finns en ny speldag/tid att lägga in i systemet.
I utgångsläget ska ni ALLTID försöka komma överens om ny speldag/tid så fort som möjligt om ni inte kan spela matchen på den utsatta dagen/tiden.

Går det inte att vid första kontakten med motståndaren lösa nytt speldatum/tid eller om det är kort om tid tills matchen ska spelas ska ni maila till HF Syd och meddela att matchen kommer flyttas/är uppskjuten, med följande info i mailet:

  • Matchnummer
  • Serie
  • Ordinarie nu planerad speltid
  • Varför matchen ska flyttas
  • Vilken förening det är som flyttar matchen
  • Vilka personer har kommit överens om att matchen inte ska spelas på ordinarie speldag/tid (Namn och mailadress)


Gäller det match i U13 till senior så ska också ansvarig domartillsättare meddelas av arrangören för matchen eller sammandraget. (Vilka det är hittar ni här -->).